Renovering pågår:))

Renovering pågår:))

lördag 17 september 2011

Biten Bits??...













Jag var bjuden på middag igår kväll hos en manlig bekant som det var "länge sedan sist" och det blev ett kärt återseende.
Blev varmt välkommen när jag dök upp,och det fanns massor att prata om,så vi slog oss ner i soffan med ett varsitt glas vin,innan maten,för att stilla den värsta nyfikenheten.
Han berättade om bland annat om,att han hade sprungit på hans ex. rätt nyligen,och hon hade sagt nedlåtande kommentarer om hans vikt,vilket han hade tagit hårt,och dagen efter så fixade han gymkort,för att han skulle minsann visa henne...
Jag kunde förstå hans reaktion,och jag tyckte att det var taskigt och onödigt sagt.
Vi fortsatte att prata om allt möjligt,tills magen kurrade,och vi satte oss till bords och avnjöt maten som han serverade.

God mat,gott vin och gott sällskap,och efter maten så återupptog vi olika händelser,funderingar och erfarenheter ur våra liv,sedan ett år tillbaka,då vi senast sågs..
Jag satt och pratade och kände mig väldigt iakttagen,där han satt brevid och tittade och lyssnade..och helt plötsligt så sa han:
-Din näsa hänger(!)...
-VA?(jag hörde ju inte riktigt vad han sa först,utan trodde att han menade att jag hade någonting som hängde ur näsan,...o fick lite halvt panik...)..
-Vad menar du?undrade jag.
-Din nästipp liksom "hänger ner"(!!)o så tog han fingret och tryckte till,så att jag skulle få "uppåtnäsa".
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta,men,blev mest sårad över kommentaren.
-Min näsa har alltid sett ut så här! sa jag irriterat.

Kommentaren förstörde resten av kvällen,och jag undrade i mitt stilla sinne,VARFÖR han sade som han sade..??
Min självkänsla är ju inte på topp precis,och det sista jag behöver höra är negativa saker om mitt utseende..
Inte nog med det,så visade han mig kort,direkt ur hans kamera,och det visade sig att han hade bilder på mig,som han zoomade in och framför allt nästippen,för att göra sig lustig..och jag försökte att skämta om det också,men,skrattet fastnade liksom i halsen..
Slutligen,fick jag lov att få honom att förstå att jag faktiskt var SÅRAD(på riktigt)..och då först verkade "femöringen ramla ner" och han bad om ursäkt.
Jag cyklade hem med en känsla av att känna mig smått förlöjligad.

Men,..den som har blivit biten,verkar gärna vilja hugga tillbaka!
Kunde han inte koppla hur olustigt han själv kände sig,när hans ex. hade "hoppat på honom"??
Vad fan är det frågan om??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar